Možná vás nepřekvapí to, že podíl žen, které začaly podnikat, stále narůstá. Podle statistik, které byly prováděny, se zjistilo, že ženy ovládají dokonce 15% českých firem. Přesto všechno je ale jejich působení omezeno a to na určitý segment trhu. Firmy, které jsou vedeny ženami, se specializují především na zdravotní péči, účetnictví nebo poradenství.
Určitě je rozdíl v mužském a ženském přístupu k podnikání. Jediné, co je stejné, je prvotní impuls. K podnikání nás nejčastěji vede touha po nezávislosti a to ať už finanční nebo časové. Ženy v něm nejčastěji vidí řešení, jak skloubit práci a péči o dítě.
Vzhledem k tomu, že ženy bývají v zaměstnání méně finančně ohodnoceny než muži, právě založení firmy otevírá možnost k tomu, aby si vydělaly mnohem více peněz a kromě toho realizovaly vlastní nápady. Na samém začátku ale vždy musí stát nějaký ten nápad. Zvláštní je, že nový nápad jako pravý důvod založení firmy uvádí pouze ženy. Ty se více než muži nechávají vést svou intuicí. K nápadu realizace ale ještě vede velmi dlouhá cesta. Je důležité překonat všechny administrativní, ekonomické nebo technologické strany, což mnohdy bývá dost obtížné.
Jestliže máte být úspěšnými podnikateli, nikdy byste si neměli svůj nápad nechávat jen pro sebe někde v tajnosti. Měli byste jej trpělivě a hlavně důkladně testovat, protože jen velmi málo nápadů má šanci prorazit. Jestliže je myšlenka opravdu dobrá, je potřeba ji ochraňovat. K tomu potřebujete mít dostatek informací a kromě toho se musíte skvěle vyznat ve vašem oboru. Jestli je něco, co určitě nesmíte, pak je to bát se prohry, protože i neúspěchy člověka posunou o krok vpřed. Tento postup je mnohem bližší mužům. I ženy se ale mohou těmto postupům naučit a vzít je za své. Existuje velká spousta kurzům, které vám pomohou zlepšit komunikační dovednosti nebo prodejní schopnosti. Nesmíte se ale bát je využít.